notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Az egészséges életmód 5 szabálya.

hirdetes

Épp test, épp lélek egészséges életmóddal!

Bettina

„Ételed legyen orvosságod, és orvosságod legyen ételed.” Hippokratész

egészséges életmód szabálya

Az egészséges életmód kialakítása nem egyik napról a másikra megy, hanem egy hosszú folyamat eredményeként elérhető életforma. Hatalmas akaraterő és kitartás szükséges hozzá. Ebben a folyamatban több tényező is fontos szerepet játszik. Az egészséges életmód feltételeként általában  5 alapelvet szoktak említeni. Ennek az 5 alapelvnek az eredménye az együttes testi-lelki harmónia megteremtése, amit egészégsünket szolgálja kívül és belül is.Erről a 5 alapelvről teszünk említést, annak reményében, hogy ha a felénél még nem is győztünk meg arról, hogy ez miért jó neked is, de a végére sikerül elhatároznod magad az egészséges életmód mellett. 

Egészséges életmód –  Táplálkozás #1

A táplálkozás nem élvezeti forrás, ezért ne úgy tekints rá, hogy eszel amikor boldog vagy, eszel amikor szomorú vagy mert nagyon súlyos következményei lehetnek ennek a veszélyes, de nem ritka felfogásnak! Testünk egészségi állapotát a legközvetlenebb módon a táplálkozással tudjuk befolyásolni. Ez talán nem volt meglepő senki számára, ugye? A táplálkozás célja a test energiaszintjének való folyamatos feltöltése és szinten tartása, és az egészség megőrzése. Ezért az ételek kiválasztásánál nem az étel finomsága, élvezetessége a legfontosabb szempont, hanem az hogy mennyire szolgálja a tested egészségét. A táplálkozásnak vannak szabályai, melyeket nem lehet figyelmen kívül hagyni. Így például a gyümölcs-, zöldség- és gabonafogyasztásnak, a fűszerezésnek, az étel elkészítésének, az evés módjának és a folyadékfogyasztásnak is vannak szabályai. Az ételek minősége és mennyisége nem lehet olyan, hogy ahogy esik úgy puffan. Meg kell határozni, hogy miből mennyit viszel be a szervezetedbe, hiszen ha egész nap gyümölcsöt eszel az nem jó, de szükséged van gyümölcsökre is, hiszen a szervezeted nagy igényt tart a megfelelő mennyiségű rost, illetve vitamin bevitelre is. A napi 2 liter folyadéknál nem kötelező megállni, de ez legyen a minimum amit megiszol minden nap! Ezt megfelelő ütemben tedd, ne este igyál meg 1,5 liter vizet lefekvés előtt, mert valószínűleg állmatlan éjszakád lesz. Leterheled a gyomrod és éjszaka fel fogsz kelni arra, hogy ki kell menned a mosdóba. Igyál reggeltől egészen estig fokozatosan poharanként. 

Egészséges életmód – Mozgás #2

Az emberi szervezet mozgásra lett kitalálva. Nem szabad elhagyagolni testünket, fontos a rendszeres mozgás. A test ha nem mozog, leépül. A rendszeresen végzett mozgás jót tesz a testi-lelki egészségünknek. A mozgás javítja az állóképességünket, a teljesítőképességünket. Ha beiktatsz reggel egy félórás testmozgást, akkor hamar észrefogd venni, hogy sokkal jobban fogod bírni a napközbeni kihívásokat, kevésbé leszel fáradékony és sokkal jobban fogsz tudni az iskolában, munkahelyeden koncentrálni.  Létfontosságú az egészség megőrzése szempontjából. Miért fontos még ennyire a mozgás? Nagy szerepe van az ideális testsúly elérésében és megtartásában. Mindenfajta edzésnek meg vannak a saját szabályai, de vannak általános érvényű szabályok is. Például teljesen tévesen terjedt el az a nézet, hogy „fájdalom nélkül nincs eredmény”. A testünk egészsége érdekében, soha ne eddzünk kimerülésig. Ez a szervezetednek sem tesz jót és a lelkednek sem. Ideges leszel tőle, elmegy a kedved az edzéstől és nem fogod élvezni. A legrosszabb az amikor olyan csalódás ér ezáltal, hogy késöbb már egyáltalán nem is akarsz edzeni.Válaszd inkább az egyszerűbb mozgásfajtákat. Az egészséges életmód szerves része a mozgás, így mindenkinek érdemes megtalálnia a számára megfelelő mozgásformát.

hirdetes

Egészséges életmód – Víz #3

„A víz nemcsak tükrözi, hogy milyenek vagyunk – a víz az élet forrása.” Masaru Emoto

Az vagy amit megiszol! Talán nem újdonság neked sem az az információ, hogytestünk 70%-a víz, és ezt folyamatosan kell tölteni, hiszen te is folyamatosan leadsz ebből a mennyiségből. Az egyik legfontosabb tényező az egészségünk megőrzése szempontjából. Ezért ügyelj a  kiváló minőségű és kellő mennyiségű víz fogyasztására. Az ideális testsúly megőrzéséhez és eléréséhez, a fizikai teljesítőképesség megtartásához létfontosságú a víz. A víz minden biológiai, mechanikai és kémiai folyamathoz hozzájárul, ami a testben végbe megy. Ugye érted, hogy miért ilyen fomtos? Nem győzzük folyton hangsúlyozni amikor a vízfogyasztásról van szó, hogy nem elhanyagolható a napi megfelelő mennyiségű vízfogyasztás!!!  A belső folyamatok mellett a víz külső használata is létfontosságú és gyógyító erejű. 

Egészséges életmód – Napfény #4

Neked is jobb kedved van amikor kisüt a nap? Nem véletlen! Testedre, lelkedre hatással vannak a nap csodálatos sugarai. „A szeretet úgy árad, mint a napfény, csöndesen, és állandóan – egyedül a maga csodatevő hevétől.” Hekler Antal A Nap végigkíséri az ember életét, a fény erejével teremt minden nap. Ritmust és ciklikusságot ad az emberi életnek, mérhetővé teszi az időt, innen tudod, hogy mikor van reggel. A napfény az élet alapvető mozgatórugója. Teljességben nélkülözhetetlen a növények oxigéntermeléséhez, az elvetett mag kikeléséhez, az ember szervezetében képződő vitaminok beépüléséhez, vagyis a napfény maga az élet. A napfény alapvetően befolyásolja fizikai és lelki állapotunkat, tartós hiánya beteggé tesz. Az emberi szervezet D-vitamin termelésében kulcsfontosságú szerepe van, emellett immunerősítő és fertőtlenítő hatása is van. Az embernek minden nap szüksége van napfényre, ezért nagyon fontos a rendszeres napon tartózkodás. Azok az emberek akik kerülik a fényt, a világos időszakot a napokban általában depressziósak. 

hirdetes

Egészséges életmód – Levegő #5

 „Aki uralja a légzését, uralja az életét.” (ókori bölcsesség) (Ez az én egyik személyes kedvenc idézetem!)

A világot felépítő négy őselem, a Föld, a Tűz, a Víz és a Levegő együtt teszi lehetővé az élet körforgását bolygónkon.

Érdekesség: Minden élőlénynek szüksége van levegőre. Élelem nélkül három hétig, víz nélkül 2-3 napig, levegő nélkül pedig mindössze pár percig képes élni az ember.

Levegőre van szükségünk az energia előállításához és a bevitt táplálék elégetéséhez is. A jó minőségű levegő jó hatással van a szervezetre, ezért érdemes minnél több időt tölteni olyan helyen ahol tiszta a levegő, és kerülni a szennyezett, szmogos levegőt. Az agy jobb oxigénellátása, a jobb alvásminőség mellett érdemes kiemelni a levegő lelkiállapotra gyakorolt hatását is. A légzés tudatos irányításával javítani lehet a hangulatot, a koncentrálóképességet, csökkenteni lehet a stressz hatásait. Éppen ezért a légzés irányításának a meditációs gyakorlatokban is alapvető szerepe van. Testünk oxigén ellátását és tüdőnk munkáját többek között helyes légzéssel, mozgással, jó testtartással és szellőztetéssel támogathatjuk.

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Lakberendezési szakszótár

Kenyérlángos

A kenyérlángos valójában a lepényféle sült tészták csoportjához tartozik. Abban... Tovább

Lakástakarítás Budapest

A lakástakarítás folyamatos feladat, minden helyiséget naponta érdemes takarítani. Ha viszont... Tovább

Tovább a lexikonra