notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

Mennyi tápanyagot érdemes bevinnem szervezetem számára? Íme, hogyan tudod egyszerűen kiszámítani

hirdetes

Megfelelő táplálkozás – íme, hogyan tudod egyszerűen kiszámolni, miből mennyit fogyassz

TK, NA
Megfelelő mennyiségek kiszámítása

Hogyha a kezeinket szeretnénk mérőeszközként használni, rendkívül egyszerű dolgunk van. Csakúgy, mint egy-egy szervezet szükségletei, kezeink mérete is eltérő. Ez azért hasznos, mert mindenkinek a szükségleteit többek között méretei is meghatározzák, ami kiütközik a kezeknél is. Leegyszerűsítve – a magasabb, nagyobb mérettel rendelkező embereknél logikus, hogy több tápanyagra lesz szükségük, viszont a tenyerük, markuk is sokkal nagyobb, amivel ezt le tudják mérni – a méreteik arányosak. Kisebb embereknél szintén ezen logika alapján kaphatjuk meg a megfelelő értékeket. 


A mostani cikkünkben meghatározott mennyiségek ugyanakkor egy átlagos, egészséges felnőtt nő számára ideálisak. Amennyiben Te az átlagnál magasabb vagy, vagy aktívabb életmódot folytatsz, érdemes több tápanyaggal számolnod.


Hús, tejtermékek… hogyan számítsuk ki a megfelelő mennyiséget?

hirdetes


Hús, zöldséfélék, tejtermékek… A kezeink és ujjaink lesznek a meghatározóak, mennyit érdemes ezen élelmiszerekből elfogyasztanunk, s megtaláljuk a megfelelő mértékeket! Ebben a tájékoztatóban egyébként egy napi 2000 kcal számolunk, ami egy átlagos felnőtt nő számára ideális. Viszont, íme egy példa a mindennapi reggeli, ebéd, vacsora, illetve egyéb kisebb étkezés beleszámításával:


-    Friss gyümölcsök: egy marék, vagy picit több.
-    Zöldségfélé: egy marék, vagy egy picit több.
-    Nyers rizs: két marék.
-    Nyers tészta: két marék.
-    Főtt tészta: az a mennyiség, melyet a két tenyerünkkel össze tudunk fogni.
-    Főtt rizs: az a mennyiség, melyet a két tenyerünkkel össze tudunk fogni.

hirdetes
-    Gabonafélék: három marék.
-    Sült krumpli: egy tenyerünkkel megegyező mennyiség.
-    Zabpehely: másfél marék.
-    Pop-corn: három marék.
-    Grillezett csirkemell: Egy tenyér.
-    Halfélék: Egy tenyér.
-    Steak: Egy tenyér.
-    Dió és egyéb magvak: Az a mennyiség, melyet még markunkban meg tudunk fogni.
-    Sajt: Két hüvelykujjunk méretének megfelelő mennyiség.


Ez a módszer segíthet meghatározni a megfelelő mennyiséget egy-egy egyén számára, vagyis legalábbis közelebb juttathatja őt a szervezetének szükséges adagok kiszámolásához, ezáltal is segítve egy kiegyensúlyozott étrend kialakítását.
 

Neked hogy tetszett mostani cikkünk?

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Lakberendezési szakszótár

Tűzrakóhely

A kertben lévő és oda tervezett, tűz gyújtására, majd étel készítésére alkalmas hely,... Tovább

Medenceburkolat

A medence burkolására érdemes tartós anyagot választani, hiszen számos környezeti hatásnak... Tovább

Tovább a lexikonra
Egészséges életmód Egészséges táplálkozás Színes ötletek