notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

Az építész weboldalak 98%-a elavult. A honlapok design-ja nem megfelelő, szakmailag hasznos tartalom nem szerepel rajtuk. A látogató sokszor csak egy portfólióval találkozik, ami édes kevés az ügyfélszerzéshez.

hirdetes

Kedves építész kolléga! El kell, hogy keserítsem, de a weboldala igen csak divatjamúlt!

expedient.hu

Tudom, nem túl udvarias dolog ilyet mondani, de segítő szándék áll a dolog mögött, nem pedig a pulitzer díjra pályázok. 98%-át az ilyen témájú honlapoknak egyáltalán nem látogatják, sőt mi több – ügyfelet aligha szereznek vele a kishalak. Érdemes lenne tehát elgondolkodni azon, miért nem a 2% között van a vállalkozása! 

Építészeti weboldalak szakmai szemmel

Az építész témájú weboldalak 98%-a elavult

Rengeteg építésszel, építési vállalkozóval volt szerencsém beszélgetni a közelmúltban, és azt a következtetést sikerült levonni, hogy kiábrándultak (ha egyáltalán valaha hittek a dologban) a webes jelenlétből. Tapasztalataik szerint a weboldalakról nem érkeznek megkeresések, amelyek érkeznek, azokból soha nem lesz fizető ügyfél.

 

Természetüknél fogva, az építészek többnyire vizuális típusok, szeretik a képeket. Mi is szeretjük a képeket, ábrákat – közzéteszik az épületekből való kilátás gyönyörködtető képeit, tervrajzokat, 3D terveket. Valahol ezen a ponton siklik félre a legtöbb építész webdesign.

 

Szeretnéd tudni, hogyan lehet olyan weboldalad, ami nem csak szép, de új ügyfeleket is hoz? Persze e mellett a mutatós dizájnt és a legmodernebb megjelenést is szem előtt tartjuk! KÉRD AJÁNLATUNKAT IDE KATTINTVA!

 

Az építész honlapoknak van egy kiválóan tervezhető, és elterjedt formátuma: kiemelkedő portfólió oldal, szolgáltatások oldal, rólunk oldal. Talán találunk egy címet, és telefonszámot is, amelyet a nap nagy részében senki sem kezel (akinek nem inge, ne vegye fel). Remek idézetekkel, szlogenekkel szokták még inkább felhívni magukra a figyelmet. Véleményem szerint, akik ezt a felállást követik, nem nyújtanak mást, mint egy úgynevezett „brosúra oldalt”. Egy havonta megjelenő építész magazinban hasonlóan szép képeket találunk, jó nagyméretű fontokkal – esetleg cikkekkel kiegészítve. Tehát a magazin még többet is nyújt.

hirdetes
Építészeti weboldalak szakmai szemmel

Tulajdonképpen semmi, ha az a cél, hogy bemutassuk az eddigi projektjeinket. Ha viszont, a cél az, hogy egy életképes – folyamatosan frissülő, hasznos honlapot üzemeltessünk, ami hozzájárul az üzletszerzéshez némi átalakításra lesz szükség.

 

Az építész weboldalak 99%-val az a probléma, hogy nem úgy tervezték azokat, hogy új ügyfeleket szerezzenek. Ezek célja, hogy bemutassák az építészek munkáját – tulajdonképp inkább szólnak építészeknek, mint leendő ügyfeleknek. Más szóval, a honlap kifejezetten az építészről szól. A munkásságát, képek formájában mutatja be. Legyünk reálisak – ha nem egy Ybl díjas építészről van szó, aligha fog érdekelni bárkit az összes korábbi projekt, cégtörténet és véget nem érő, sablonos szolgáltatás lista.

 

A leendő ügyfelet többnyire az érdekli, meg tud-e felelni az aktuális építész azoknak az igényeknek, amelyekre szeretné felbérelni őt. Kivitelezi-e, mennyi idő alatt, és milyen összegért az adott projektet. 

Építészeti weboldalak szakmai szemmel

Szóval, hogyan tudja egy építész megszerezni a leendő ügyfél bizalmát? Eltekintve a face-to-face kommunikációtól, a honlap a legjobb eszköz arra, hogy ez megtörténjen. Légy professzionális, adj át az ügyfeleknek a honlapon keresztül annyi információt, hogy ne legyen más választása, mint Téged választani a munkálatok elvégzésére.

 

Amikor egy látogató először találja magát a honlapon, akkor kell őt megfogni igazán, a bizalmába férkőzni. Oktatási, hasznos, érdekes tartalmakkal, melyek bizonyítják szakmai felkészültségünket, tudásunkat - ami eleve elengedhetetlen, ha az ember fia versenyben szeretne maradni a piacon.

hirdetes

Végezetül: íme, néhány biztos lépés, hogy beinduljon az ügyfélszerzés:

  • Szerezz látogatót a weboldalra. Használd a közösségi médiát, hatékony keresőoptimalizálást, adj fel hirdetéseket. Mindeközben továbbra is figyelj, és tartsd az eddigi ügyfélszerzési módszered. Készíttess új névjegyet, osztogasd a meglévő ügyfeleidnek.

 

  • Vigyél fel megfelelő tartalmakat a megújult honlapodra. A lényeg, hogy kielégítsd leendő ügyfeleid igényeit. Ez történhet szakmai, és egyéb cikkek formájában, vezethetsz blogot, vagy webináriumot. Például írj egy cikket „Az aktuális építkezési költségek” -ről, vagy arról, „Hogyan válasszuk ki a megfelelő vállalkozót?”. Fel kell kelteni a látogatók érdeklődését. Mindemellett a portfóliód marad az oldalon, ugyanakkor tartalom fókuszálttá válik a dolog.

 

  • Biztosíts kapcsolat felvételi lehetőséget a látogatóval. Helyezz el ún.: call to action kifejezéseket. Lehet ez egy kommentek doboz a cikkek alatt, egy hírlevél feliratkozás, vagy link a közösségi média oldaladra. Ez egy igen kritikus pont a bizalom megszerzésénél. 

 

Ha úgy érzed, te is a 99%-ba tartozol, kérd ajánlatunkat IDE KATTINTVA!

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Lakberendezési szakszótár

Utazás

Bár az utazás fogalma mai értelemben alapvetően egy vagy több személy... Tovább

Párásító

Nagyon fontos, hogy a lakásunk levegője ne legyen túl száraz és túl párás se. A túl száraz... Tovább

Tovább a lexikonra