notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Tippek a jobb alvásért

hirdetes

Így változtass alvási szokásaidon és nem leszel álmos

Bettina

Min kell változtatni az életmódunkban, hogy pihentető legyen az alvás? Hiába alszol 8-10 órát, nem csak az alvás mennyisége fontos, de a minősége is. Szinte mindenkinél előfordul, hogy a nap folyamán túl korán lesz álmos és ez nem feltétlen az alvási órák hiánya. Mitől lehet minőségi az alvás? Tanácsok a pihentető alvásért:

alvási szokások

Optimalizáld a hálószobát az alváshoz 


Az alvásért a melatonin hormon felelős. Úgy is hívják, hogy a sötétség hormonja.  Minnél sötétebb a környezeted, annál több keletkezik belőle. Ezt a hormon termelést azzal tudod felgyorsítani, hogy egy órával lefekvés előtt nem használsz elektornikai eszközöket, de minimum csökkented a fényviszonyokat rajtuk illetve nem használsz erős világítást a szobában. Lehetőség szerint ne legyen elektronikai eszköz a szobában., ez is segít a nyugodtabb alvásban. 

A nyugodt alvás alapja: Renszeresség

Az első és lefontosabb, hogy alakítsunk ki egy alvásrendet. Például 20:00-6:00-ig és igyekezzünk ezt minden nap betartani. Fontos, hogy hétvégén is ugyan ebben az időben feküdjünk le és ébredjünk fel, ellenkező esetben a hétvégi lustálkodás felborítja a hétköznapi minőségi alvást. Próbálj meg minimum 7 órát aludni. 

hirdetes

Mozogj a fáradtság ellen

A testünk arra lett kitalálva, hogy mozogjunk. 2008-ban egy Georgiai egyetemi kutatása kimutatta, hogy heti 3x20 perc alacsony intenzitású edzés produktívabbá tesz és csökkenti a a fáradtség érzetet. Érdemes bevezetni a rendszeres testmozgást, ez nem csak az alvásra lesz jótékony hatással, hanem egész immunrendszered hálás lesz. 

Sikeres emberek szedik a legfontosabb vitamint

hirdetes

Sikeres emberek figyelnek a megfelelő vitam bevitelre is. D-vitamin nem csak a immunrendszerünk egészségéért és a csontokért felelős, de a fáradtságérzésért is. Ezt a legideálisabb esetben a napfényből nyernénk, de manapság nem töltünk annyi időt a napon, hogy ez elegendő legyen. Viszont van megoldás arra, hogy pótoljuk ennek a hiányát. Ha eddig nem szedtél D-vitamint akkor ideje elkezdeni és rendszeressé tenni. 

Vezesd be ezt a 4 jó szokást, hogy pihentetőbb legyen az alvás és ne legyél fáradt. Hamar érezni fogod a jótékony hatásait. 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes

Lakberendezési szakszótár

Lépcső

Rengeteg háznál megtalálhatók ma is a régen nagyon általános, beton lépcsők. Annak idején... Tovább

Szódabikarbóna

A nátrium-hidrogénkarbonát (nátrium-bikarbóna, régiesen kettedszénsavas szikeny vagy köznapi... Tovább

Tovább a lexikonra