Minden területet érint a világjárvány, ami alól a gazdaság sem képez kivételt. A koronavírus legfőbb negatív vonzata a munkahelyek (jobb esetben) bizonytalan ideig való elvesztése. Most ezzel kapcsolatban szeretnék veletek megosztani egy hihetetlen, de igaz történetet!
Egyik napról a másikra lettek „munkanélküliek” a vendéglátás alkalmazottjai, hiszen ők nem tudják „home office” -ba végezni a munkájukat. (Persze tudom, hogy rengeteg egyéb területen dolgozók sem kivételek ez alól.)
A népszerű houstoni étteremben sem volt ez másképp!
Sajnos a koronavírus miatt először megváltozott a nyitvatartás, ami odavezetett, hogy később be kellett zárniuk.
Egy házaspár vacsorára érkezett hétfőn az Irma Southwest éttermébe, ahol a tulajdonos személyesen tájékoztatta őket és a többi vendéget is, hogy be kell zárniuk hamarosan szeretett éttermüket a koronavírus miatt. Ezután csak házhoz szállítással tudnak majd rendelni, bizonytalan ideig.
A vendégek elmondásuk szerint számítottak erre a hírre, hiszen sorra zárnak be az éttermek. Sokkal inkább a tulajdonosok voltak meglepődve a hírt követően!
Egy kedves törzsvendég pár bőkezűségének és segítőkészségének köszönhetően 1900 dollár (=625 000 Forint) jattot adott készpénzben az őket kiszolgáló pincérnek. Valamint 7500 dollár (=2 460 000 Forint, azaz összesen több mint 3 millió Forint) borravalót bankkártyán utalva, az alábbi üzenettel a számlán:
"A következő hetekben fizesse ki a srácokat!"
A számla alapján 90,12 dollár (=29 600 Forint) volt a fogyasztásuk végösszege, ezért a fizetést követően a pincér nem hitt a szemének.
Galvan -az étterem tulajdonosa- nyilatkozta, hogy elosztja a pénzt a 30 alkalmazottja között, tehát mintegy 300 dollárt (=98 700 Forint) kapnak fejenként.
"Csodálkoztak az alkalmazottjaink (és természetesen mi is), hogy egy pár ismeretlenül, annyira törődik velük, hogy ekkora összeget hagy borravalóban, csak azért, hogy segítsenek nekik átvészelni ezt a nehéz időszakot." -mondta Galvan.
"Ezen a ponton még nem aggódunk az alkalmazottak kifizetése miatt, túlélési módban vagyunk. Azt sajnos nem tudják, mennyi időbe telik, amíg a dolgok normalizálódnak. Lehet, hogy 15 nap, lehet 150 nap, nem tudjuk."
A személyzet kedden az étterem tisztításával, fertőtlenítésével és a konyha előkészítésével töltötte a napot. Az étterem tulajdonosai kicsit leredukálták az étlapon szereplő ételeket és menüket állított össze. A kedvenc fogásokat természetesen meghagyták, mint például a fajitasokat, a híres tamale-t és más népszerű mexikói ételeket.