notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

6 tipp, hogy kitűnj a tömegből a Közösségi Média felületeken

hirdetes

6 tipp, hogy kitűnj a tömegből a Közösségi Média felületeken

ZH

6 kreatív tipp, amivel a szállodád kitűnhet a közösségi média felületeken. Mutatjuk, milyen közösségi média megoldások szállodáknak működnek ma.

6 tipp, hogy kitűnj a tömegből a Közösségi Média felületeken

6 közösségi média tipp az egyedi megjelenéshez szállodáknak


Ma már szinte minden szálloda jelen van a közösségi médiában. Szép képek, kedves mosolyok, reggeli az ágyban – és mégis, a legtöbb poszt elsiklik a figyelem tengerében, anélkül, hogy valódi hatást gyakorolna.


Ha úgy érzed, hogy posztolsz, de nem mozdul meg a közönséged... ha úgy látod, hogy versenytársaidra többen reagálnak, pedig nálad is fantasztikus a vendégélmény... akkor ez a cikk neked szól.


Megmutatjuk azt a 6 működő tippet, amivel a szállodád végre kitűnhet a tömegből a közösségi média felületeken – nem csak megjelenik, hanem emlékezetessé válik.

1. Több vagy, mint a szobák – mutasd meg, mi van a falakon túl


A vendég nem egy „szobát” keres. Élményt, érzést, történetet akar. A legtöbb szálloda ott rontja el, hogy csak „eladja” a szobákat, miközben nem mesél arról, amitől a hely valóban különleges.


???? Mit tehetsz?


– Mutasd be, mitől egyedi a környezetetek.
– Meséld el, hogyan készült a reggeli lekvár.
– Oszd meg a takarítók reggeli rutinját vagy a recepciós kedvenc vendégsztoriját.


A hiteles, emberszagú történetek sokkal jobban megmaradnak, mint a tökéletesre szerkesztett stockfotók.

2. Reagálj, beszélgess, kapcsolódj – ne csak közölj!


A közösségi média nem hirdetőtábla, hanem párbeszéd. Aki csak posztol, de nem válaszol, lemarad. A vendégek akkor érzik magukat fontosnak, ha kapcsolódni tudnak hozzád.


???? Mit tehetsz?


– Válaszolj a kommentekre és üzenetekre gyorsan, kedvesen, emberként.
– Tegyél fel kérdéseket: „Nálatok kávé vagy tea reggel?”
– Használj szavazásokat, sztorikat, mini játékokat.


A figyelem ma az egyik legnagyobb érték. Ha te figyelsz a vendégeidre, ők is figyelni fognak rád.

hirdetes


3. Kép és szöveg együtt mesél – ne csak „szép” legyen, hanem értelmes


Tökéletesen beállított szoba, reggeli a teraszon, borospohár naplementében – ezek önmagukban ma már nem elég izgalmasak. A szöveg az, ami megragad. Az üzenet. A hangulat. A gondolat.


???? Mit tehetsz?


– Ne írj sablonszöveget! Kerüld a „Tökéletes kikapcsolódás vár rád!” típusú mondatokat.
– Legyen egyedi hangod: könnyed, barátságos, vagy épp elegáns – de valamilyen.
– Írj úgy, ahogy beszélsz. Ez nem brosúra – ez párbeszéd.


A szállodád akkor lesz emlékezetes, ha a posztjaid is azok.

4. Használj vendégeket, mint tartalomgyártókat (igen, ők a legjobb influencereid)


Nem kell mindig profi fotó vagy videó. A vendégeid imádnak fotózni, posztolni, sztorikat megosztani – és ha megkérdezed, szívesen meg is osztják veled.


???? Mit tehetsz?


– Indíts egy kampányt: „Oszd meg a nálunk készült fotód, és kerülj ki az oldalunkra!”
– Használj vendégértékeléseket kreatívan: vizuálba ágyazva, rövid sztorikkal.
– Készíts vendéginterjúkat: egy kedvenc pillanat, egy utazási tanács.


A vendégajánlás minden reklámnál hitelesebb – főleg, ha valódi arc is tartozik hozzá.

5. Légy ott, ahol a figyelem van – és ott mást mutass!


Facebook, Instagram, TikTok, YouTube – nem muszáj mindenhol jelen lenni, de ahol ott vagy, ott legyél aktívan és tudatosan.


???? Mit tehetsz?

hirdetes


– Instagramon a vizualitás a kulcs – itt legyenek a legszebb képeid.
– Facebookon a sztorik és ajánlatok működnek.
– TikTokon rövid, pörgős, humoros tartalmak jönnek be – például kulisszák mögötti jelenetek.
– YouTube-on hosszabb, „lassabb” videók – pl. szobabemutatók, helyi programtippek.


Ne csak másold a tartalmaid – alkalmazkodj a platformhoz.



6. Tudd, hogy miért posztolsz – és kinek


A legnagyobb különbség az erős közösségi média jelenlét és a „van egy oldalunk” között: a stratégia. Tudod, hogy mit, mikor és miért posztolsz? Vagy csak „ráférne már valami”?


???? Mit tehetsz?


– Készíts havi tartalomtervet.
– Határozd meg, kiknek szól a kommunikációd (párok? üzleti utazók? családok?).
– Minden posztnak legyen célja: kapcsolatépítés, informálás, inspiráció vagy eladás.


A közösségi média nem cél, hanem eszköz. De csak akkor működik, ha tudod, hogyan és mire használod.

Nem az nyer, aki a legtöbbet posztol, hanem aki a legjobban kapcsolódik


A közösségi média felületek már nem csak kommunikációs csatornák. Kapcsolati terek.
És ha te nem kapcsolódsz, más fog.
Szállodaként óriási előnyöd, hogy minden nap élményeket teremtesz – csak meg kell tanulnod, hogyan meséld el őket jól. Emberien, következetesen, saját hangon.


Szükséged van segítségre?


Ha úgy érzed, a közösségi média kommunikációd megrekedt, vagy nem vagy benne biztos, hogy amit csinálsz, valóban működik, keress egy profi csapatot magad mellé! Közösségi média megoldások szállodáknak a Hotelmentőkkel, amelyek nem csupán látványosak, hanem valódi kapcsolatot építenek a vendégekkel – és valódi foglalásokat is hoznak. Segítenek újragondolni a stratégiádat, és olyan tartalmakat készítenek, amik nem csak szépek – de hatásosak is.

 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Lakberendezési szakszótár

Tűzrakóhely

A kertben lévő és oda tervezett, tűz gyújtására, majd étel készítésére alkalmas hely,... Tovább

Kerti dekoráció

Minden olyan dekoráció, mellyel növeljük kertünk fényét, szépítjük udvarunkat. Ezek... Tovább

Tovább a lexikonra
Nyaralás, hotelek