notification icon
Ne maradj le semmiről! Iratkozz fel értesítéseinkre!

Oldalainkon HTTP-sütiket használunk a jobb működésért.További részletek itt!

10 apró lépés, amit ha mindennapjaidba illesztesz, egészségesebb életmódod lehet

hirdetes

10 apró lépés, melyet meg fog köszönni egészséged

TK
Egészséges reggeli

Apró dolgok, amikre érdemes odafigyelni


Amennyiben a most következő 10 apró dologra odafigyelsz, azokat szokásaid köze iktatod, sokkal kiegyensúlyozottabbá teheted mindennapjaid, javíthatsz emésztéseden, valamint táplálkozásodon.


Sok kicsi sokra megy


Amikor összeállítasz egy étrendet, de még akkor is, ha esetleg le szeretnél dobni pár kilót, az első dolog, amire felhívják a figyelmedet, hogy érdemes naponta többször, kisebb mennyiségeket fogyasztani. Figyel oda, hogy naponta lehetőleg ötször étkezz – amelyben a reggeli legyen a leghangsúlyosabb, és onnan kezdve fokozatosan csökkentsd ételeid mennyiségét.


Megfelelő folyadékbevitel


Már említettük, hogy nem csak táplálkozásodon múlik emésztőrendszered egészsége. Próbálj meg minden nap odafigyelni, hogy meglegyen a megfelelő mennyiségű folyadékbeviteled – ez 2 – 2,5 liter víznek felel meg. Igyekezz kiiktatni, vagy legalábbis lecsökkenteni a cukros üdítők, koffeintartalmú italok, valamint alkoholtartalmú folyadékok fogyasztását – ezek ugyanis nem számítanak bele az imént leírt folyadékmennyiségbe.

hirdetes


A megfelelő ételek


Érdemes étrendedbe többszöri alkalommal is fermentált tejtermékeket, pre-, és probiotikus termékeket beiktatni – hidd el, egészséged meg fogja majd köszönni!


Rostok minden mennyiségben


Igyekezz magas rosttartalmú ételeket is mindennapjaidba illeszteni, fontos a zöldség, valamint gyümölcsfogyasztás, valamint ne feledkezz meg a gabonatermékekről, hüvelyesekről sem!


Egyél több halat


Érdemes többször is halat fogyasztanod – akár heti háromszor – ugyanis, a halételek olyan tápanyagokat tartalmaznak, melyek szervezetünk számára rendkívül hasznosak!


hirdetes
Kevesebb zsír, és sovány húsok


Igyekezz magadra főzni, így is kerülve a túlzottan olajba tocsogó, zsíros ételeket, mindamellett, hogy igyekezz inkább sovány húsokat választani tányérodra!


Állj meg egy pillanatra!


Kiegyensúlyozott táplálkozásodban létfontosságú, hogy ne rohanás közben kapj be egy-egy falatot, hanem szánj időt az evésre! Étkezz nyugodt körülmények között, lassan, élvezd ki minden percét, a jellegzetes ízeit, alaposan rágj meg minden falatot!


Rendszeres mozgás, dohányzás


Mint már említettük, érdemes rendszeresen mozognod, ezzel is felpezsdítve emésztésed, valamint mindennapjaid. Mindemellett pedig érdemes csökkenteni a káros szenvedélyeidet is – amennyiben dohányzol, azt igyekezd minimalizálni, esetleg elhagyni, ugyanis nem csak egészségedre van káros hatással, de emésztésedre is!
 

hirdetes

Ha tetszett ez a cikk, oszd meg ismerőseiddel, kattints ide:

MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS MEGOSZTÁS

Ezek is érdekelhetnek

hirdetes
További cikkek ebben a témában

Lakberendezési szakszótár

óraátállítás

Óraátállítás 2013    Március 31-én kettőről három órára kell átállítani... Tovább

Szódabikarbóna

A nátrium-hidrogénkarbonát (nátrium-bikarbóna, régiesen kettedszénsavas szikeny vagy köznapi... Tovább

Tovább a lexikonra
Ebéd Egészséges életmód Egészséges táplálkozás